Η ΦΩΝΗ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ!

Το κρύο, οι ιώσεις, η καθημερινή ρουτίνα δυσκολεύουν τη φωνή μας.

Τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε σίγουροι πως θα ανταπεξέλθουμε;

Φοράμε κασκόλ πολύ νωρίς το πρωί και φυσικά όταν τελειώνουμε την πρόβα ή την παράσταση το βράδυ και ο λαιμός είναι ακόμα ζεστός. Παράλληλα φροντίζουμε να ντυνόμαστε ανάλογα (ζεστά στο κρύο, πιο ελαφριά σε εσωτερικούς χώρους).

Οι μάσκες μας κούρασαν, είναι αλήθεια! Παρόλα αυτά τις χρησιμοποιούμε σε κλειστούς χώρους γιατί ακόμα κι αν δεν φοβόμαστε τον Covid, οι ιώσεις είναι πάμπολλες και επέστρεψαν… δριμύτερες! Τηρούμε τους κανόνες υγιεινής.

Ενυδατωνόμαστε ακόμα και αν δεν διψάμε και πίνουμε ζεστά ροφήματα.

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
  1. Αποφεύγετε τις εκρήξεις δυνατής φωνής .
  2. Να βήχετε  και να καθαρίζετε το λαιμό σας ήπια και ήσυχα.
  3. Αποφεύγετε να παράγετε «περίεργους» ήχους, όπως φώνηση κατά την εισπνοή, μίμηση ήχων και ζώων, χωρίς λόγο. Οι ηθοποιοί ακολουθείτε την κατάλληλη τεχνική και πάντα με προθέρμανση.
  4. Αποφεύγετε να μιλάτε δυνατά, όταν βρίσκεστε σε θορυβώδη μέρη.
  5. Μη φωνάζετε σε κόσμο πχ. στα διπλανά δωμάτια ή σε απόσταση που ούτως ή άλλως δεν θα ακουστείτε.
  6. Αποφεύγετε να μιλάτε πολύ εάν πάσχετε από μόλυνση του άνω αναπνευστικού συστήματος (γρίπη, συνάχι, Covid).
  7. Να μιλάτε με την ένταση, τον τόνο και την ταχύτητα που είναι πιο άνετη για σας.
  8. Να ξεκινάτε την παραγωγή τόνων ήρεμα και χωρίς υπερβολική προσπάθεια.
  9. Μην ψιθυρίζετε! Έτσι, οι φωνητικές σας χορδές υπολειτουργούν.
  10. Αν είναι δυνατόν, φροντίστε να ζείτε σε χώρους με καλή υγρασία. Προσοχή το χειμώνα σε κλειστά μέρη με ξηρή και ζεστή ατμόσφαιρα.
  11. Αποφεύγετε να αναπνέετε από το στόμα όταν έχει πολύ κρύο.
  12. Μην καπνίζετε και μην καταναλώνετε πολύ αλκοόλ και καφεΐνη. Ο καπνός, το αλκοόλ και ο καφές «καίνε» και στεγνώνουν τις φωνητικές χορδές.
  13. Να αποφεύγετε τον καπνό και  τη σκόνη.
  14. Να πίνετε όσο μπορείτε περισσότερο νερό, κι ας μη διψάτε. Αυτό υγραίνει τις φωνητικές χορδές, άρα τις καθιστά πιο ελαστικές και αυθεντικές.
  15. Αποφεύγετε την κατανάλωση όξινων και πικάντικων τροφών ιδιαίτερα πριν τον ύπνο. Παλινδρόμηση γαστρικών οξέων μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό των φωνητικών χορδών.
  16. Να κοιμάστε αρκετά! Η φωνή θέλει ύπνο!
  17. Να ασκείστε συχνά, χωρίς υπερβολική προσπάθεια. Προσοχή στα βάρη στο γυμναστήριο.
  18. Μάθετε να αναπνέετε με το διάφραγμα!
  19. Το στρες είναι εχθρός της φωνής! Μαθαίνουμε πώς να το διαχειριζόμαστε.
  20. Να χρησιμοποιείτε τεχνικές απεύθυνσης  και να μην υπερβάλλετε όταν μιλάτε σε μεγάλο ακροατήριο ή διαδικτυακά.